niedziela, 2 czerwca 2013

- 0 - Prolog


       Tej okropnej nocy niebo płakało wraz z Anastasią. Uniosła wzrok ku górze, pozwalając aby zimne krople deszczu uderzyły o jej twarz, mieszając się z gorzkimi i słonymi łzami, które zastygły na rozgrzanych policzkach. Ostatnie promienie słońca próbowały przedostać się przez gęste i czarne niczym atrament chmury. To był zły czas na narodziny nadziei. Wszystko przekreśliła w jednej sekundzie. Ale jakaś cząstka dziewczyny poczuła ulgę. Jakby ogromny głaz spadł z jej serca, rozbijając się na miliony kawałeczków. Była już bezpieczna, jak nigdy wcześniej.
       Zaczesała za ucho kosmyk niesfornych włosów w odcieniu kasztanu i zaciągnęła na czubek głowy kaptur swojej szarej bluzy, ówcześnie upewniając się czy nikt za nią nie podąża. Piorun przeciął niebo w zasięgu jej wzroku, rozświetlając twarz Any. W brązowych tęczówkach kryły się ogromne ilości smutku i żalu, a pełne usta drżały z przerażenia, podobnie jak dłonie. Choć Dawes nie raz znajdowała się w tarapatach, nigdy wcześniej nie doprowadziła się do takiego stanu. Nie potrafiła zapanować nad swoim ciałem. Tusz do rzęs spływał wraz z nową falą łez. Nogi uginały się pod jej ciężarem i pierwszy raz nie potrafiły udźwignąć dziewczyny.
       Pchnęła mocno drzwi, które wydały z siebie niemiły dla uszy Anastasi jazgot. Uspokoiła się, widząc pojedynczych ludzi. Rękawem bluzy starła z policzków ślady makijażu. Poczuwszy kolejne łzy, gromadzące się w kącikach oczu, zacisnęła mocno powieki. Musiała wyglądać na zrównoważoną. Stwarzała pozory. Wykreowała szczęśliwą wersję siebie i oh, ludzie musieli być idiotami, wierząc w każde jej kłamstwo. Uśmiechnęła się jednym ze swoich wyuczonych uśmiechów i przepchnęła się na przód kolejki. Przechyliła lekko głowę, przyglądając się starszemu mężczyźnie za ladą.
       - Panienka dokąd? - spytał. Głos miał zachrypły i zdecydowanie nie przypadł on do gusty Any. Wolała bardziej wyszukaną barwę... nie spotykaną. Rozpaczliwie uciekała wzrokiem na bok. Uczucie, że on za chwilę tutaj przyjdzie, wciąż kurczowo się jej trzymało. Nie chciała ponownie się z nim mierzyć. Tym razem nie poradziłaby sobie.
       - Jak najdalej stąd - dopiero teraz spojrzała na staruszka, który posyłał w jej kierunku promienny uśmiech. - Gdziekolwiek... - wyjąkała, błagalnym tonem. Chciała mieć już to za sobą. Myślami była już gdzieś w słonecznym Los Angeles, lub chociaż w Kanadzie.
       - Właśnie odjeżdża autobus do Karoliny Północnej - ręką przesunął po blacie, pozostawiając przed nią bilet. Chwyciła go pewnie w dłonie, jakby był całym jej światem i rzuciła kilka banknotów na stolik.
       Wybiegła na zewnątrz, szukając odpowiedniego wozu, a zważywszy na to, że obok niej stało dwanaście autobusów, ustawionych w równym rządku, okazało się to na prawdę trudne. Coraz większe krople deszczu moczyły włosy szatynki, które zaczęły przyklejać się do okrągłej buzi. Szybkim krokiem szła przed siebie, aż wreszcie znalazła samochód, który miał zabrać ją do miejsca, gdzie planowała rozpocząć nowe życie. Wsiadła do niego, ostatni raz podejrzliwie oglądając się dookoła. Zajęła miejsce na samym końcu, w rogu. Tak, żeby nikt nie mógł jej zauważyć.
       Całe swoje dotychczasowe życie zostawiła za sobą, daleko w tyle. Jakby nie miało dla niej żadnego znaczenia. Była wolna. Czuła, że może wszystko.
       Wypuściła powietrze z ust z cichym świstem.
       Udało jej się. Nie musiała się już niczego obawiać. Zmierzała do lepszego świata.


       Kit przeciskał się przez tłumy ludzi, którzy napierali na niego swoimi ciałami. Nie miał siły, a tym bardziej cierpliwości, aby się z nimi zmagać. Popychał ich mocno, jakby byli tylko marionetkami w jego dłoniach. Wychylał głowę, szukając burzy brązowych loków. Był zrozpaczony. Blond kosmyki włosów oblepiały jego twarz. Oczy zaszły mu czarną mgłą, a ręce miał zaciśnięte w pięści. Mokra koszulka opinała jego mięśnie, a z rany na brzuchu wciąż sączyła się krew. Był twardym chłopakiem, wytrzyma. Liczyło się tylko to, aby ją znaleźć. Musiał ją przeprosić. Nie wyobrażał sobie bez niej życia.
       Pojedyncze osoby obrzucały go morderczym spojrzeniem. Inne zaś otwierały szeroko oczy, widząc szkarłatną ciecz na jego ubraniach i dłoniach. Przejechał rękę po zmęczonych powiekach, brudząc się krwią. Emocje buzowały w każdej najmniejszej części jego ciała. Złość, tęsknota, smutek... Wszystkie te uczucia tworzyły mieszankę wybuchową. Były jak bomba, która tylko czeka na odpowiedni moment, aby roznieść wszystko w pył.
       Tracił siły wraz ze strumieniami krwi, które ubywały z jego ciała. Oparł się o blat. Kręciło mu się w głowie i miał obłędne spojrzenie. Takie które mówiło "Jestem psychopatą i jeśli mi nie pomożesz to cię zabiję". Ale to nie był prawdziwy Kit. On tylko pragnął znaleźć swoja ukochaną.
       - Wi-Widział j-ją p-pan? - głos mu się załamywał, ledwo patrzył na oczy. Z kieszeni spodni wyciągnął mokre zdjęcie dziewczyny. Uśmiechała się szeroko i cień tego uśmiechu pozostał w jej brązowych tęczówkach. Długie blond włosy opadały na odkryte ramiona.
       Staruszek zmrużył oczy, próbując nabrać ostrości. Coś mu świtało. Może to były te czekoladowe oczy? A może kąciki ust unoszące się ku górze, ale ostatecznie w ostatnich godzinach żadna blondynka nie przewinęła się obok. Pokręcił głową.
       Walker poczuł jak cały świat mu się zawala. Oparł się o ścianę, aby sekundę później osunąć się na ziemię. Podsunął kolana pod samą brodę i ukrył twarz w dłoniach. Łzy zmywały zaschniętą krew. Ktoś złapał go za ramię, zmuszając do tego, aby podniósł wzrok.
       - T-tato... - wychlipał, pociągając nosem. - Ona odeszła... Prze-przeze mnie, ro-rozumiesz? - mężczyzna w policyjnym mundurze, wyglądający na około czterdzieści lat, potrząsnął głową. Nie mógł wydobyć z siebie choćby słowa, widząc syna w takim stanie. - Skrzywdziłem ją, znowu. Jestem potworem, tato... 

***
Od autorki: Prolog za nami, bardzo liczę na wasze opinie, bo nie wiem czy jest sens to pisać. Więc komentujcie i dodawajcie się do obserwowanych ;) 
Jeśli chcecie być informowani, zostawcie namiary na sobie w komentarzu.
PYTANIA? ->  http://ask.fm/saaalut

48 komentarzy:

  1. No cóż, ciekawie się zapowiada. Owszem, jestem ciekawa co dalej i mam nadzieję, że niedługo się pojawi 1 rozdział. :3

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawie :) zobaczymy jak to będzie dalej, na razie jest zachęcająco @kasnkjs

    OdpowiedzUsuń
  3. wielki plus za wygląd :D genialny ;) podoba mi sie i na pewno bedę czytac ♥
    @morethankiss

    OdpowiedzUsuń
  4. O mój Boże ;o. To jest świetne, cudowne i nie umiem opisać tego słowami. Masz ogromny talent i strasznie ci go zazdroszczę. Nie mogę doczekać się rozdziału pierwszego, więc pisz go jak najszybciej :*
    Życzę dużo weny :)

    [chance-purpose.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowneee! <3 I ten świetny szablon :O <3 Zakochałam się *-*

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam to opowiadanie. Uwielbiam Twój sposób pisania. Uwielbiam Ciebie, kochanie! Doprawdy nie wiem co powiedzieć, ale jestem w szoku. Jeśli kiedyś nie wydasz jakiejś książki, to obiecuję, że znajdę Ci i.. Coś ci zrobię :D Masz ogromny, ogromny, ogromny talent! Mogę jedynie pozazdrościć tak cudownego talentu i pomysłu! Po prologu jestem strasznie ciekawa co będzie dalej i z niecierpliwością będę czekała na następny... A raczej pierwszy rozdział tego opowiadania. Poza tym prolog strasznie mnie zaintrygował i czuję taką, jakąś pustkę lub coś w tym stylu i tam mi jest dziwnie, wiesz? Pisz jak najszybciej!

    Pozdrawiam cieplutko @biiebsily. Życzę dużo weny!
    PS. Zapraszam na http://life-can-surprise.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się Twój styl pisania. Prolog niesamowity. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! . Nie mogę doczekać się rozdziału pierwszego. :) - @thisswaggirl_JB

    OdpowiedzUsuń
  9. Bosko. Nie mogę sie doczekać nastepnego rozdziału ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. o matko... ! boskie ! @zelaa_123
    zapraszam do mnie ; )) jbiml.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Prolog świetny <3 zapowiada się super, mam nadzieje, że pierwszy rozdział pojawi się jak najszybciej ;* mogłabyś mnie informować na @KLisicka? Z góry dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Opowiadanie wydaje się interesujące czekam na kolejny rozdział !

    OdpowiedzUsuń
  13. wow, zaczyna się bardzo interesująco ^ zaciekawiła mnie postać Kit'a, skąd ta krew, co mu się stało, kto mu to zrobił. również Anastasia, myślę, że będzie intrygującą postacią. co musiało się stać, że chce zacząć życie od nowa i wyjechała? hmm, dużo pytań, mało odpowiedzi, ale jestem pewna, że już niedługo się wszystko wyjasni :)
    uwielbiam twój styl pisania, twoje pomysły, dlatego możesz śmiało powiedzieć, że zyskałaś nową czytelniczkę <3
    @another_camille

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny prolog, ciekawie się zapowiada.
    Zapraszam na mojego bloga: http://famewonthelpyou.blogspot.com/ liczę na rewanż miłym komentarzem : )
    @DamePalvin

    OdpowiedzUsuń
  15. to jest świetne. nie mogę się naczytać, a to dopiero prolog. zapowiada się bardzo ciekawie i jestem strasznie ciekawa jak rozwinie się akacja dalej. na usta ciśnie się tyle pytań. mam nadzieję, że już wkrótce uzyskam odpowiedź na przynajmniej kilka z nich. czekam na nowość ;*

    [utracona-milosc.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada sie ciekawie:) czekam na nn

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie się podoba. Czekam na nn :)
    @landelle98

    [becauseofyou-jb.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się ciekawie. Świetnie piszesz :) @swagonlukey

    OdpowiedzUsuń
  19. Już mi się podoba ! Świetne :) @OriginalAlias_

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo już mi się podoba :)
    @magda_nivanne

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialny *___* czekam na 1 rozdział ;) @ImDrunkFuckThis

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mi sie podoba. Tajemniczy j spektakularny. Tak chyba moge to opisac. Czekam na rozdzial 1.
    @DreamJariana

    OdpowiedzUsuń
  23. Już mi się podoba. Jest taki tajemniczy i wciąga ..
    Chcę być informowana.
    @Martyna8902

    OdpowiedzUsuń
  24. łał!
    Blog jest zachwycający.Nie sam wygląd,chodź on też.Przyciąga wzrok.
    To w jaki sposób to wszystko piszesz jest..łał!
    ŚWIETNE!
    To tylko prolog,a już nie wiem co będzie przy kolejnych rozdziałach,które mam nadzieje już niedługo się pojawią i będą dodawane systematycznie.:D
    Jestem wniebowzięta.
    J.A. J.A.K. N.A.J.B.A.R.D.Z.I.E.J. J.E.S.T.E.M. N.A. T.A.K.
    Jeśli możesz to informuj mnie!xoxo
    @OMB_OMJ

    OdpowiedzUsuń
  25. OMB. Oj Sitek, Sitek.. Ciśniesz pięknie! Jezu aż sobie wstawie do zakładek bo normalnie Kit już mnie porwał ikonką z 2sezonu haha ♥♥ Nie no tak poważnie to świetnie jak zwykle! Czyta się cud malina! Czekam z niecierpliwością na jedyneczkę! xx
    @siedemjedeen

    OdpowiedzUsuń
  26. Kochaaaaam <3 Prolog świetny.
    Kiedy rozdział?
    Zapraszam do siebie:
    http://changedmyworldnathansykes.blogspot.com/
    mó tt to @dirtyyswaag

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow ! Jestem pod wrażeniem. Ten prolog ma w sobie to coś. Wow. Proszę, informuj mnie nadal @irresistible_66

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak narazie ZAJEBISTE! Czekam na kolejne :3 @SharpSeex

    OdpowiedzUsuń
  29. nie mam słów żeby to opisać ... <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  30. To jest suuuuuper..... <3
    @Rybka999

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawie się zapowiada, więc czekam na 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  32. poproszę o informowanie mnie
    @undermirrors
    PISZ KURCZE PISZ. JEST ŚWIETNE!

    OdpowiedzUsuń
  33. hm... interesujące! jestem ciekawa o co w tym wszystkim będzie chodziło ;P czekam :* @swaggyjusteen

    OdpowiedzUsuń
  34. zapowiada się ciekawie :)
    fajnie piszesz <33
    możesz mnie informować ? @ahmyhubby

    OdpowiedzUsuń
  35. zapowiada się cudnie! mogę być informowana? @brookstube

    OdpowiedzUsuń
  36. Zostałam poinformowana i mam nadzieje ze dalej będziesz dawać mi znać o kolejnych rozdzialach :) @secuteJDB

    Narazie zapowiada sie zajebiscie xx

    OdpowiedzUsuń
  37. Zapowiada się naprawdę ciekawie. Pisz, pisz czekam na ciąg dalszy :)

    @ameneris

    OdpowiedzUsuń
  38. Pisz dalej ! czekam :) @free_hugs__Xx

    OdpowiedzUsuń
  39. Prolog bardzo dobry, mnie zaciekawił (pewnie innych również) i oczywiście czekam na rozdział. Lubię takie klimaty, więc coś mi się zdaje, że mnie wciągnie ta cała tajemnicza historia. Możesz mnie informować na @awksjustinn

    OdpowiedzUsuń
  40. zapowiada się na prawdę ciekawie, czekam na pierwszy rozdział :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo ciekawie się zapowiada, prolog zostawia wiele niewyjaśnionych spraw, idę do pierwszego rozdziału // @yo_shawties

    OdpowiedzUsuń
  42. Trochę przypomina początek film "Bezpieczna Przystań"

    OdpowiedzUsuń
  43. To mi przypomina film safe haven, bardzo podobna fabula, ale i tak ten prolg swietnie opisany

    OdpowiedzUsuń
  44. super @againineedyou :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Hej dopiero zaczynam czytać. Prolog spoko 😎

    OdpowiedzUsuń